söndag 5 april 2009

Om 1 april-skämt!

Godmorgon!
Som ni kanske har gissat har jag precis vaknat. Nu tänkte jag skriva om vad som hände på första april. Jag går i femman och då har man ju nationella prov i skolan. Men iallafall, våran lärare gav oss ett gymnasieprov i engelska! Och sedan hade klassen kommit på massa bus till exempel att ställa en väckarklocka på ett ställe där man nästan inte kan hitta den. Och det var en sådan klocka som ringer högre och hörgre hela tiden! Sedan var det någon som gömde den två gånger till.... Också var det några andra som täckte för vattenkranen ca. 7 gånger. Så golvet på killarnas toa var helt blött. Killarna fick gå på en annan toa. Rätt åt dem!

Jag och tre stycken till fick våran slöjdlärare att skriva en lapp till våran lärare att hon skulle gå på ett möte kl.11. Men hon gick inte på det.

Här är min lista på bästa aprilskämt:
  1. Ställa en väckarklocka så att den ringer för tidigt.
  2. Sätta tejp så att man inte kan skiva ost.
  3. Tejpa för vattenkranen.

Skriver mer senare eller imorgon!

//Hanzin

Inga kommentarer: